fredag 11 januari 2008

Ullgarnet

Nu ska jag nysta ullgarnet som jag ska sticka strumpor med.
Tänker på vad jag skrivit om härvan
HÄRLIGT
Klara färdiga sticka
GARNMAJA


FREDAG
Ägnade större delen av fredagskvällen åt att hitta ett passande mönster till mitt 3-trådiga ullgarn. Inget passade så det blev tyvärr 2 aviga 2 räta och med förstärkt häl. Höll på i flera timmar och slet och svor.


LÖRDAG
Har idag lördag varit runt för att hitta ett lämpligare ullgarn, men tyvärr fanns inte mycket att välja på. Köpte några nystan så något blir det ändå. Har ett bra mönster i mitt huvud.

GARNMAJA gör ett nytt försök

SÖNDAG
Mönstret påbörjades lördagkväll och det blev riktigt bra med ett av de inköpt garnerna.
Fortsatte tidigt söndagmorgon så kanske strumpan är färdig till måndag. Då kommer den ut i endast 1 ex.
Min syster säger att allt jag stickar är så präktigt och rejält. Ja, det är meningen och jag vill att det ska vara det samt enkelt så alla kan förstå hur man stickar mina alster.
Har man sina rötter i Lima och Dalarna och dessutom tillhör stålpapiljotternas- och de hemstickade yllebyxornas generation - ja då blir det riktigt. Troligtvis är jag generationsbelastad.

GARNMAJAS funderingar

Inga kommentarer: