onsdag 2 januari 2008

Strumpa i annan typ av resårstickning




Här kommer mitt första alster

Det är som synes en strumpa i resår-
stickning.
Resåren ser lite annorlunda ut och jag tycker
det blir finare.
Mönstret har jag hittat i en bok från
ICA-BOKFÖRLAG, "STICKBOKEN"
Boken har jag lånat på biblioteket
Beskrivning:
Garnet köper jag på Rusta och stickar med strumpstickor nr. 3.
Mönstret ska vara delbart med 4.
Jag har till strumpan på bilden lagt upp 48 m.
På första varvet stickas 2 räta 2 aviga.
Andra varvet börjar med 1 rät, därefter 2 avig 2 räta varvet ut.
Dessa två varv stickas så långt man önskar.
Det ska bli ett s. k. "löp"med den räta maskan.
Strumpan sitter bra på benet och foten.
Är ett bra altenativ till den vanliga resårstickningen.
Hör av er om det inte funkar
hälsningar från

GARNMAJA

Inga kommentarer: