fredag 4 januari 2008

Sticktankar

Jag gillar att sticka, just nu är det strumpor som gäller.
Tröttnade ur på att bara sticka 2 räta, 2 aviga, så nu blir det olika mönster som synes.
Har stickat strumpor till hela släkten och fler därtill.
Min mamma stickade också strumpor åt oss alla, man ärver kanske beteenden.
Min syster Karin i Falun, mitt barnbarn Elinor, Johanna min systerdotter och hennes småflickor och jag själv är s. k. strumpmänniskor. Vi trivs bäst när vi tar på oss sköna och varma strumpor.
Då mår vi gott.
Besökte några gånger ett stickkafé. Helt underbart att se alla fina alster som det stickade på.
Stockholms stickelit var samlade.
Jag kom dit med min lilla strumpa jag, visserligen med ett fint mönster från min mamma och med mitt Rusta-garn. Det var ju naturligtvis helt OK. Tyckte att jag alltid varit bra på att sticka men där låg jag allt i bakvattnet.
Men skam den som ger sig.
Jag inhandlade mönster och trådtunna garner till schalar och började sticka, men det gick inte så bra. Jag såg helt enkelt inte vad jag stickade. Försökte igen, men tyvärr.
Löste problemet genom att skicka efter 2-trådigt Svenskullgarn från Garntjänst i Kilafors.
På den vägen är det och jag kommer att visa på bloggen vad det blev. Jag tycker själv att det blev bra och även med spetsmönster.
sticktankar
från
GARNMAJA

Inga kommentarer: