torsdag 13 november 2008

Vem bryr sig?

Vem bryr sig? Ja, det har jag undrat över många gånger. Det känns som om vi alla håller på att sluta upp att bry oss om. Vad får vi då för slags sammhälle?
I DN fanns nyligen en insändare om att många bloggar har ett töntigt innehåll, och jag räknas säkert dit men det skiter jag i.
Jag tycker att jag bryr mig om, försöker att ta hänsyn och jag fortsätter med min töntiga blogg. Så är det bara.
Kör ofta bil på E4, Essingeleden och Årstalänken. När man åker där kan man verkligen undra "vem bryr sig" inte är det många inte, känner mig som en tönt när jag håller hastigheten efter skyltarna, blir hela tiden omkörd på 70 och 90-sträckorna eller så ligger någon tätt bakom mig och jag anar hur svettig han är under armarna. En del drar förbi runt 100 knutar och slänger sig kors och tvärs i filerna.
I tunneln är det en massa kameror uppsatta, men vem bryr sig. Jag och några till kämpar med att hålla hastigheten,
Ja så blir det när de flesta slutar att bry sig.
brysig omhälsningar
GARNMAJA

Inga kommentarer: