onsdag 5 november 2008

Vad är lycka för mig och vad är det för dig?

Lycka kan vara mycket. Jag skriver nu om den lycka som är mest behaglig.

- Gå upp tidigt på morgonen, tända ett ljus och koka kaffe och titta ur i

höstmörkret.
- På sommaren går jag också upp tidigt och med kaffemuggen och vänder näsa

mot öster för att få känna solvärmen komma.
- Lycka är också att få hålla en liten barnhand.
- Lycka är att varje mogon få vara på sulorna.
- Härligt att ha ett nytt garn och känna inspiration.
- Läsa en bra bok.
- att vågen håller sig istyr.

- att ha vänner som bryr sig.
- att gå på loppis
- att ha städat i köksskåpen
- att baka nyttigt matbröd
- att sticka färdigt något man kämpat med
- att åka på kryssning med min syster
- att få gå i orörd snö
¨att känna vinden blåsa i ansiktet
- att se Sthlms. innerstad i nysnö
- att känna julefrid
- att diska hela julaftonsdisken på julnatten och sedan tända ett ljus och titta ut
på julnatten och himlen och tänka på varför vi firar jul

Jag kommer att fylla på min lyckolista.
Du får gärna vara med, hör av dig så blir lyckolista lång
lyckohälsningar
GARNMAJA

Inga kommentarer: