söndag 16 mars 2008

Familjemiddag

Idag söndag är det äntligen fint väder, solen skiner och det luktar vår.
Jag håller mig hemma och lagar mat. Söner med familjer kommer på söndagmiddag.
Det är roligt. Den odågiga hunden är också med. Han springer runt som en raket så mattorna flyger iväg.
Har haft en bra vecka. I fredagskväll var jag bjuden till en f. d. arbetskamrat.Tack för senast.
I morgon den 17 mars fyller min mamma 96 år. Grattis morsan. Det är helt fantastiskt att mamma, som arbetat och slitit i hela sitt liv, är så gammal. Hon har alltid lagat maten med smör och tjock grädde, kanske det är en bidragande orsak för att bli gammal, vem vet. Min syster och jag säger att hon överlever oss alla. Tänk om mamma vore med på vår familjemiddag, så trevligt det hade varit.
Det är mamma som är på bilden och den är från midsommaren -06
Just nu går det trögt med stickningen.
vårliga hälsningar
GARNMAJA


3 kommentarer:

Marre sa...

Vilken otroligt vacker och ungdomlig mor. Måste nog börja med grädde och smör...
Hälsningar från Vintjärn, snön verkar försvinna men skatorna var kvar.
Marian

Garnmajas stickor sa...

Hej
Tack för alla fina inlägg. Har försökt att kontakta dig på bloggen men det har inte fungerat.
Ja jag förstår att det är massor med snö kvar i Vintjärn så vi stannar nog hemma i påsk.
Hälsa mina skator. Tror jag vet var du bor.
hälsningar
Garnmaja

Garnmajas stickor sa...

Hej igen
Vill lägga in dig på min länklista, men hittar inte möjligheten
hälsningar
GARNMAJA