måndag 20 oktober 2008

GARNMAJAS samlarlaster

Jag är en riktig samlare. Just nu är det garn, stickor, virknålar och beskrivningar. Har två Rustakassar fulla med garner. Var på loppis i lördags och hittade ännu mer strumpgarn, köpte 6 nystan för 12 kronor.
Till jul köper jag alltid en Rolf Berg-tomte. Det har blivit ganska många nu.
När jag var barn samlade jag en vända på etiketter från konservburkar. Var i soprummet på Lustigknopp och plockade av burkarna. Det började tillslut att lukta illa hemma, och morsan gick på luktsinnet så det blev till att få kasta bort. Övergick då till apelsinpapper, det var ju luktfritt.
Bokmärken älskar jag fortfarande
En period, nyligen avslutad, samlade jag på tallrikar, endast gröna, alla olika och gamla.
samlarhälsningar
från
GARNMAJA
ps: min kropp samlar på hekton som nu har blivit till kilo

Inga kommentarer: