torsdag 29 januari 2009

Stadsparken i Falun


I början av 50-talet cyklade mina föräldrar under höstarna till skogen för att plocka mängder med lingon.
Det blev flera söndagar. Mina systrar är ju mycket yngre än vad jag är så jag fick ta hand om dom.
Satte ner båda två i liggvagnen och körde iväg till Stadsparken, något fick man ju hitta på så dagen skulle gå. Där fanns en lekpark och om jag inte minns fel, även en plaskdamm.
Så mycket pengar till fika fick vi inte så jag minns att vi en gång hade så det räckte till en 33 cl. sockerdricka som jag delade upp på oss tre. Det blev ju inte så mycket i våra glas men vi tyckte ändå att det var fest.
Fotografiet ovan är ett vykort på Stadsparken och vi satt på andra sidan dammen litet till vänster om ryggåsstugan.
Ett litet barndomsminne från
GARNMAJA

Inga kommentarer: