söndag 10 augusti 2008

Trappmålning, dåligt väder och surströmming


Vädret är urtrist. Man får roa sig så gott man kan. Jag målar trappsteg, det tar tid eftersom jag bearbetar vartannat. På torsdag har nog alla stegen blivit färdigbehandlade. Grundmålat och två strykningar med färgen "Kalk." Jag gillar färgen sisådär. Tänker inte måla om. Jag räknade antalet färgburkar som jag inhandlat till verandan och trappen. Elva burkar färg har jag köpt. Man kanske skulle ha blivit färghandlare. Har även målat insidan på boddörrarna i en dalablå färg. Nu blev det ännu fler burkar. Jössus.
Ska sätta mig på verandan med ett glas vin och en ostbit och titta på de förtjusande regnmolnen.
Surströmmingen smakade bra och vi hade trevligt med våra vänner.
Härligt med surströmming hälsar
GARNMAJA

1 kommentar:

Marre sa...

Hej,
Vi blev så glada för ditt besök, verkligen trevligt att träffas.
Regnigt här hos oss också, igårkväll syntes två enormt stora och klara regnbågar i Stockholmshimlen, häftigt!
Psst...målarfärgen är billigare här, men man måste ju gynna handlarna i glesbygden.
I väntan på nästa "möte", Marre