måndag 7 juli 2008

Verandan

Vi har en liten glasveranda, den är något sned och vind och så ska den förbli.
Invändigt var den ishavsblå. Taket är nu vitmålat, tre gånger har jag målat det.
De isblå väggarna är först grundade sedan två strykningar med en grå nyans som heter "Duva".
Ska i morgon ge mig på fönsterlister och dörrrfoder. Det blir ett styvt jobb.
Har även idag målat verandansoffan vit, ska vara ytterligare en strykning. Måste stå inne i ladan och måla, det har varit kallt och skitväder.
Dynan till soffa ska kläs i svarta, grå och vita nyanser. Kuddarna ska också kläs om.
I min trasmattssamling har jag vävt en misslyckad matta som går i rosa kanske blir det en färgklick till det grå. Björne, han håller på med fönstren.
Dörren och utvändiga foder är dalablå.
Kommer ett foto på in- och utsidan på verandan så småningom.
Spännande och se om GARNMAJA lyckades eller.....

1 kommentar:

Marre sa...

Hej garnmaja,
Alltid roligt att förnya, målarjobbet verkar vara kvinnogöra, oj vad jag har målat de sista 25 åren. "Duvan" är mycket vacker kulör...lyckat!
Hälsningar; Marre med målarmuskeln.